neděle 9. listopadu 2008

Vidigal a samba


ja jsem jinak posledni dny uspesne v podstate zazdil - odpocival jsem, chytal lelky, cetl si, byl na netu a celkove musim rict ze to bylo hrozne prijemne - dneska jsem to trochu prolomil a sel alespon navstivit kamarady a zname do sousedni favely Vidigal a konecne jsem si ji trochu lepe prolezl.

Vidigal je v porovnani s Rocinhou skok nekam uplne - tohle uz je favela-bairro jak se patri. Narozdil od Rocinhy, ktera obcas pusobi dost tisnivym dojmem a trpi predevsim prelidnenim, hlukem a ke jsou aktivity traficantes nepomerne intenzivnejsi, tak Vidigal pusobi jako malomesto - vazne nesmirne prijemna vesnice. Taky tu operuje ADA a par ozbrojenych lidi potkavame, ale celkove je to tu veselejsi - ulice jsou sirsi, stejne tak vetsina domu je vetsi, na ulicich neni tolik lidi, becos jsou tu prosvetlenejsi a v porovnani s Rocinhou a spoustou dalsich favel Vidigal pusobi jako skoro normalni, trochu ospale sousedstvi. Po obede jsme vyrazili na vrch tehle favely, ktery se rozprostira na druhe strane hory nez ta moje a ja se popravde kochal predevsim pohledem na zaliv a na ocean - coz je vec, ktera mi v Rocinhe citelne chybi a uprimne ji mistnim zavidim.

Zezhora jsme slyseli od nekud zespod kopce samba baterii, kterou jsme se vydali hledat, po cca pul hodine se nam postestilo a ja jsem travil nasledujici hodinu a pul tim, ze jsem poslouchal zkousku, prakticky (az na pana mistra a pomocnika) ciste zenskeho ensemblu a musim rict, ze to byl zazitek, na ktery jen tak nezapomenu. Kdo nikdy neslysel, jak zni baterie samby, si myslim nedokaze moc predstavit jak zni baterie samby zblizka a musim rict, ze je to zazitek vyjmecny a na karneval se v tomhle smeru tesim jeste o kousek vic.

Ostatne devcata se ted prave na defile na karneval pripravuji - krome oficialnich samba skol se totiz karnevalu ucastni i x amaterskych souboru od bohatych ctvrti az po favely - at uz se to tyka tance nebo hudby, coz je na te cele veci asi to vubec nejsympatictejsi.

Žádné komentáře: