středa 5. listopadu 2008

tygr, lev, pandeiro a crack


Dneska jsem absolvoval dalsi lekci pandeira a ac bych rad rekl ze mi to jde, tak moc nemuzu, bavi me to ale presto. ale od detske jednoduche samba techniky, k te alespon trochu pokrocilejsi je skok zatim prilis velky. Takze mi nezbyva nez ted drtit nove rytmy co jsem se dneska naucil a nejsem sto je zahrat - tak snad do priste. Prijemna vec je ze si soused Michael chce koupit taky buben tak budeme vydavat zvuky spolecne na strese. Na fotce me alterego !

Jeste se vratim zpatky do Morro do Alemao, dozvedel jsem se tam pomerne zajimavou vec, kterou jsem netusil a co jsem minule zapomnel zminit. Mam ji nicmene ze zdroje evangelickeho pastora (resp. evangelikala), takze nevim na kolik tomu lze verit, ale zas nesmim byt uplne paranoidni. Tvrdil, ze traficantes se boji jedine kostela - ze jsou schopni zmlatit svoje rodice, zabit bratra, nejlepsiho kamarada, ale ze na kneze nikdy ruku nevztahnou at by se jim nelibil sebevic. Potud to dava smysl - pobozne gangsterstvi je ostatne vysadou i jinych mist, nicmene zajimave je tvrzeni ze v komplexu nemaji macumbu ani candomble protoze to CV zakazalo jako satanismus, modlosluzebnictvi a herezi. A lidi kteri se ritualu a vyznavani tehle afrobrazilskych synkrezi nezrekli tak vyhnali pod zaminkou nasili ven z favely. Nevim moc jestli to je jenom situace v tehle favele nebo jestli je to nejake obecne direktivni narizeni (ale nezda se mi to moc na tohle) - tady co jsem se bavil v Rocinhe vetsina lidi jak je to v jinych favelach pod jinou frakci netusi, ale my tu rozhodne macumbu i candomble mame, sice v ne nejake velke mire, ale je tu. Nicmene me se do tohodle okruhu zatim k moji litosti nepodarilo vetrit :)

Ad co jsem tu psal naposledy o cracku tak se to zda byt nejaka urban legend - evidentne ve favelach ADA rozhlasuji ze CV prodava crack, to same se zda probiha ve favelach pod jinou vlajkou opacnym smerem. Crack je zakazany v soucasne dobe vsemi rijskymi frakcemi pod trestem smrti. Co jsem zjistoval tak crack se zda je rozsirenejsi jenom v Sao Paulo. Nicmene zda se ze i traficantes, si uvedomuji to, co desi vladu a odborniky, a to, ze kdyby do Ria dorazil crack v nejake vetsi mire stal by se roznetkou, ktera by soucasnou situaci a status quo dostala uplne mimo konktrolu. Epidemie cracku, podobna te, ktera v 80. letech decimovala americka velkomesta, a spolu s narustem drogove zavislych roztocila spiraly poulicniho nasili a kriminality, by ve zdejsim klima mela pravdepodobne o dost radikalnejsi a drastictejsi nasledky. Je to zvlastni, ale evidentne i trafico citi a vnima rozdil mezi tim, ze lidi na kokainu preci jen v ramci moznosti lze kontrolovat a pritom si udrzet, za urcitych drastickych pravidel, monopol na nasili a poradek. S crackem by tomuhle byl konec a zavladl chaos - tak snad se to casem nezmeni.

Žádné komentáře: