středa 1. října 2008

návštěva Roupa Suja


Tak dneska jsem mel pomerne zajimavy vylet na Roupa Suja - je to soucast Rocinhy jak uz jsem psal, slum ve slumu, ktery se rozpina na na kopci (protejsi strane, kde bydlim ja) - jedna se o mensi cast Rocinhy, ktera je nalepena na na ostre skale. Tady bydli ti chudi z chudych. Uz na zacatku je videt rozdil - nejsou tu zadne ulice, becos tvori prakticky jenom schodiste, alespon ve spodni casti. Nejsou tu zadne motorky. Cim stoupame vys a je to pomerne strmy vystup ulicky a schodiste jsou uzsi - nahore po chvile schodiste konci a uz jsou jenom kameny a udusana hlina. Taky zdena cast postupne prechazi na drevene chatrce s nezbytnymi plachtami z igelitu.

Jdu s Igorem, mym studentem a kamaradem, v pulce zaciname potkavat prvni traficantes - nejsou videt zadny zbrane, tady nejsou zadny prodejni mista - respektive je jich oproti nasi casti o dost min. Zatim jenom chlapiky s vysilackami. Igor se s jednim zna takze vytahuju fotak a fotim si koupajici se ulicniky na jednom straznim bodu. Chlapik, spis kluk, s tim problem nema pokud nebude v zaberu. Pokracujeme dal - stavujeme se nejdriv v takovych jeslickach, ktere tady zridila jedna neziskovka, kterou zalozila jedna italka. Je to super protoze male deti jsou tu problem - proto tady taky holcicky dospivaji brzo a neuzijou si moc detstvi. Jelikoz rodice obvykle pracujou cely den o male deti se musi starat jejich sourozenci, stejne tak varit, uklizet. Deti si tady v mnohem moc z detstvi neuzijou. Bohuzel jak se pozdeji dozvidam tak moje iluze se trochu rozpada, jelikoz jak mi je receno tahle skolka zdarma neni... nybrz za ni rodice plati pomerne dost skvaru.

Vyskrabeme se az na horu je poledne, ze me leje pot - bohuzel plan fotit si to tady v Roupa Suja mi kazi traficantes, kteri se moc pratelsky netvari. Drazdi je moje kamera, mysli si ze jsem novinar. To je jim rozmluveno nicmene - nahore fotit nemuzeme. Jednak je tady asi jediny prodejni bod a pak je to strategicke misto. Odtud je videt jako prvni pripadna invaze, da se odtud ostrelovat - alespon opticky konrolovat ta zajimavejsi cast Rocinhy. Takze bohuzel schovavam fotak... Jinak vsichni jsou tu krapet nervoznejsi, podrazdenejsi vcetne psu, kteri na nas dost dorazi :)

Jinak jsem se dozvedel puvod toho jmena - Roupa Suja je kvuli pramenu, ktery vyvera hned u skaly, chodilo se sem driv tradicne prat pradlo tak proto. Ted uz je to tady zastaveny, pradlo uz se tady asi moc nepre - nicmene tady je jeste par cvaku co jsem stihl nez mi bylo prikazano at schovam fotak... jinak neobeslo se to bez neprijemnosti, zasek jsem si v nejakym dost odpudivym (doufam) blate do nohy kus trisky, tak se modlim abych z toho nemel nejakou infekci. Zrovna tady v Roupa Suja jsou fakt odpadky vsude, splasky a dost to smrdi. Stat se mi to u nas v Cachope tak se ani moc nebojim.


tohle je jeden z vystupu na Roupa Suja - je to vlastne stanoviste traficante, traficante je cca 15-16 kluk s vysilackou, cerny kluk s obarvenymi vlasy na blond, coz je jak pozoruju mezi mistnimi afrobrazilci pomerne moda, stoji mi po levacce, sem rad ze me necha fotit, i kdyz bych ho chtel mit v zaberu, tak bohuzel vim ze to nejde :)

Žádné komentáře: